KMÜ, Erasmus+ KA171 Programı ile Üç Kıtadan Öğrencileri Ağırladı
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Erasmus+ KA171 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı kapsamında Gana, Ukrayna ve Ürdün'den gelen yedi uluslararası öğrenciyi 2025-2026 Akademik Yılı Bahar Dönemi'nde kampüsünde misafir etti.
KMÜ, Erasmus+ KA171 Programı ile Üç Kıtadan Öğrencileri Ağırladı
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Erasmus+ KA171 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı kapsamında Gana, Ukrayna ve Ürdün’den gelen yedi uluslararası öğrenciyi 2025-2026 Akademik Yılı Bahar Dönemi’nde kampüsünde misafir etti.
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ), uluslararasılaşma hedefleri doğrultusunda yürüttüğü Erasmus+ KA171 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı kapsamında, 2025-2026 Akademik Yılı Bahar Dönemi’nde üç farklı kıtadan gelen öğrencileri kampüsünde ağırladı.
Program kapsamında Gana, Ukrayna ve Ürdün’den gelen toplam yedi uluslararası öğrenci, bir dönem boyunca üniversitenin beş farklı fakültesinde eğitim gördü. Akademik çalışmalarını sürdüren öğrenciler, eğitimlerinin yanı sıra Türk kültürünü ve Karaman’ı yakından tanıma, farklı kültürlerle etkileşim kurma fırsatı da elde etti.
Hareketlilik programının tamamlanmasının ardından Rektör Yardımcısı Prof. Dr. İdris Nebi Uysal, Erasmus Kurum Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Cemil Şimşek, Öğr. Gör. Dr. Harun Özmerdivanlı ve Erasmus+ öğrencileri, teşekkür ve veda ziyareti kapsamında KMÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Gavgalı ile bir araya geldi.
Ziyarette konuşan Rektör Prof. Dr. Mehmet Gavgalı, Erasmus+ programlarının üniversitelerin uluslararası görünürlüğünü artıran en önemli araçlardan biri olduğunu belirtti. Öğrenci hareketlilikleri sayesinde kurulan akademik ve kültürel bağların gelecekte ortak araştırma projeleri, lisansüstü eğitim iş birlikleri ve yeni uluslararası ortaklıkların temelini oluşturduğunu ifade eden Gavgalı, KMÜ'nün dünyanın farklı coğrafyalarından öğrencileri buluşturarak bilgi, deneyim ve kültür paylaşımına katkı sunmayı sürdüreceğini söyledi.
Program kapsamında eğitim gören uluslararası öğrenciler ise akademik süreç boyunca gördükleri ilgi ve destekten duydukları memnuniyeti dile getirerek üniversite yönetimine ve akademik personele teşekkür etti. Erasmus deneyiminin yalnızca eğitim hayatlarına değil, farklı kültürleri yakından tanımalarına, uluslararası dostluklar kurmalarına ve küresel bakış açılarını geliştirmelerine de önemli katkılar sağladığını ifade eden öğrenciler, KMÜ'de geçirdikleri dönemin kendileri için unutulmaz bir deneyim olduğunu belirtti.
Program sonunda Erasmus+ KA171 Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Programı'nı başarıyla tamamlayan öğrencilere katılım belgeleri Rektör Prof. Dr. Mehmet Gavgalı tarafından takdim edildi. Samimi bir atmosferde gerçekleşen buluşma, hatıra fotoğrafı çekimi ve iyi dileklerin paylaşılmasıyla sona erdi.