Harezmi Eğitim Modeli Bilim Şenliği Sergisi Piri Reis İlkokulu'nda Açıldı
Karaman İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi koordinasyonunda yürütülen Harezmi Eğitim Modeli Bilim Şenliği Sergisi, Piri Reis İlkokulu'nda açıldı. İki gün sürecek sergide öğrencilerin yıl boyunca geliştirdiği araştırma ve tasarım çalışmaları ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.
Harezmi Eğitim Modeli Bilim Şenliği Sergisi Piri Reis İlkokulu’nda Açıldı
Karaman İl Millî Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Birimi koordinasyonunda yürütülen Harezmi Eğitim Modeli Bilim Şenliği Sergisi, Piri Reis İlkokulu’nda açıldı. İki gün sürecek sergide öğrencilerin yıl boyunca geliştirdiği araştırma ve tasarım çalışmaları ziyaretçilerin beğenisine sunuldu.
Karaman İl Millî Eğitim Müdürlüğü Strateji Geliştirme Şubesi Ar-Ge Birimi koordinasyonunda yürütülen Harezmi Eğitim Modeli Bilim Şenliği Sergisi, 23 Haziran 2026 tarihinde Piri Reis İlkokulu’nda ziyaretçilerine kapılarını açtı. İki gün boyunca açık kalacak sergide, öğrencilerin yıl boyunca gerçekleştirdikleri araştırma, tasarım ve uygulama çalışmaları sergilendi.
Açılış programına İl Millî Eğitim Müdürü Mehmet Çalışkan, İl Millî Eğitim Müdür Yardımcısı İsmail Kılınç, Harezmi Eğitim Modeli İl Koordinatörü ve Ar-Ge Birimi Öğretmeni Kamuran Emsal Sipahi, Ar-Ge biriminde görevli öğretmenler, okul yöneticileri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı. Açılışın ardından davetliler stantları gezerek öğrencilerden projeler hakkında bilgi aldı. Program kapsamında öğrencilerin okul bahçesinde sunduğu halk oyunları gösterisi de ilgiyle izlendi.
Açılışta konuşan İl Millî Eğitim Müdürü Mehmet Çalışkan, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile uyumlu şekilde uygulanan Harezmi Eğitim Modeli’nin öğrencilerin akademik, sosyal ve duyuşsal gelişimlerine önemli katkılar sunduğunu ifade etti. Çalışkan, Karaman’da ilk kez uygulanan modelin başarıyla hayata geçirilmesinde emeği geçen okul yöneticilerine, öğretmenlere ve öğrencilere teşekkür etti.
Okulun çalışmayla Harezmi Eğitim Modeli Sertifikası almaya hak kazandığı belirtilirken, yaklaşık 24 hafta süren proje kapsamında öğrencilerin günlük yaşamdan yola çıkarak “Derste Dikkatimiz Neden Dağılıyor?” problemine odaklandığı aktarıldı. Disiplinler arası yöntemlerle yürütülen süreçte öğrenciler çeşitli çözüm önerileri geliştirerek elde ettikleri sonuçları sergide paylaştı.
Sergi, öğrencilerin araştıran, sorgulayan, üreten ve iş birliği içinde çalışan bireyler olarak yetişmesine katkı sunan örnek uygulamalardan biri olarak değerlendirildi.